Přejít k obsahu
Nápověda

Často kladené otázky

Pokud se přihlásím do internetového bankovnictví, bude pro mě vyřízení žádosti o produkt jednodušší?

Ano. U většiny produktů najdete tlačítko „Sjednat online“. Po kliknutí se zobrazí formulář, který už budete mít předvyplněný svými osobními údaji. Samotné vyplnění tak bude jednodušší a jeho postup zjistíte vždy na začátku žádosti. Všechny důležité informace vám pošleme během objednávky do služby Moje schránka. Pokud máte navíc novou smlouvu o elektronickém bankovnictví a elektronické komunikaci, proběhne vše zcela online.

Na mou elektronickou žádost mi nepřišla žádná odpověď. Co mám dělat?

Pokud vám do 10 pracovních dnů od odeslání žádosti nepřišla do vaší schránky žádná odpověď, mohlo dojít k chybě v našich systémech. Kontaktuje prosím helpdesk na čísle 495 800 121.

Dostanu elektronicky uzavřenou smlouvu také papírově?

Elektronicky uzavřené produkty mají „originál“ smlouvy v elektronické podobě, která je trvale uložena a kdykoli k dispozici ve službě Moje schránka. U některých produktů však obdržíte poštou kopii v papírové podobě.

Jaký rozdíl je mezi elektronickou a papírovou dokumentací?

„Originál“ elektronické dokumentace existuje pouze elektronicky ve formě PDF dokumentu. Nikde v archivu neleží ručně podepsaný a potištěný papír. Originalitu a pravost elektronického dokumentu zajišťují bezpečnostní prvky připojené k dokumentu – elektronická značka banky a kvalifikované časové razítko.

Když si elektronický dokument vytisknete, ztratí svou originalitu, protože přímo s ním nevytisknete tyto bezpečnostní prvky. Na druhou stranu můžete pořídit libovolný počet elektronických kopií a všechny tyto kopie jednoho souboru bude možné označit za originál. Jednu elektronickou kopii si můžete nechat ve službě Moje schránka, druhou uložit do svého počítače, třetí vypálit na DVD atd.

PDF prohlížeč mi hlásí „Minimálně jeden podpis má problémy“, co mám dělat?

Nelekejte se. Pravděpodobně stačí pouze nastavit v prohlížeči Adobe Reader certifikát První certifikační autority (I.CA). Nejde o bezpečnostní problém. Postupujte dle návodu v kapitole 6.5.2 Přidání První certifikační autority (I.CA).

Pokud uvedený postup problém nevyřeší, kontaktujte helpdesk na čísle 495 800 121, kde vám rádi pomůžeme.

Přišlo mi Oznámení o zřízení/změně/zamítnutí produktu. Potřebuji si zkontrolovat svoji žádost, podle které k tomu došlo, kde ji najdu?

Žádost najdete nejrychleji ve službě Moje schránka. Další možností je otevřít žádost připojenou k zaslanému dokumentu Oznámení (o zřízen/změně/zamítnutí). Pokud používáte pro čtení PDF dokumentů program Adobe Reader, stačí kliknout na ikonku sponky v levé části okna a zobrazí se seznam přiložených elektronických dokumentů. Vyberte požadovaný dokument a poklepáním jej otevřete.